icon

Scrieți-i Premierului

Scrieți-i Premierului

 

 

Conform art.9 din Codul administrativ nr.116/2018, prin petiție se înțelege orice cerere, sesizare, reclamație sau propunere, adresată unei autorități publice de către o persoană fizică sau juridică.

 

Cerințele față de petiția în formă electronică:

Potrivit art.75 alin. (1) din Codul administrativ nr.116/2018, petiția trebuie să conțină următoarele elemente:

a) numele şi prenumele solicitantului;

b) domiciliul sau sediul petiționarului;

c) denumirea autorității publice;

d) obiectul petiției şi motivarea acesteia;

e) semnătura electronică a petiționarului.

 

După recepționarea petiției electronice, în termen de 2 zile, solicitantul va fi informat (pe adresa electronică indicată) despre numărul de înregistrare a acesteia.

 

Petiția electronică cu semnătura electronică și petiția semnată olograf (în adresa Prim-ministrului sau a conducerii Cancelariei de Stat) poate fi expediată în format de fișier scanat PDF la adresa de e-mail: petitii@gov.md, care este gestionată de către subdiviziunea responsabilă a Cancelariei de Stat.

 

IMPORTANT! Odată cu depunerea petiției se prezumă, că  persoanele fizice acceptă prelucrarea datelor cu caracter personal pentru întreaga procedură de examinare a petiției. 

La examinarea petițiilor electronice, conform Legii nr.133/2011 privind protecția datelor cu caracter personal, cu acceptul petiționarului, va fi asigurată confidențialitatea datelor personale.

 

Dacă petiția electronică nu va corespunde cerințelor prevăzute de legislație, solicitantului prin poșta electronică (de la care a fost recepționată petiția sau mesajul electronic), i se va acorda un termen rezonabil pentru înlăturarea neajunsurilor și remiterea electronică repetată a petiției.

În cazul, în care petiționarul nu va înlătură neajunsurile în termenul acordat, petiția nu va fi examinată.

 

Dacă petiționarul nu dispune de o adresă electronică și dorește să înainteze petiția cu semnătura olografă, aceasta poate fi depusă în lădița poștală a Guvernului și Cancelariei de Stat, care se află la etajul 1 în Clădirea Guvernului (intrarea din str.Bănulescu-Bodoni) sau să o remită prin intermediul oficiului poștal.

Poșta recepționată din lădița poștală se preia de două ori pe zi.

Pentru informații generale privind modul de depunere și examinare a petițiilor, vă recomandăm să consultați:

a) Codul administrativ al Republicii Moldova nr. 116/2018

b) Legea nr.124/2022 privind identificarea electronică și serviciile de încredere.

 

În funcție de specificul problemei abordate, la examinarea petițiilor vor fi implicate  autoritățile administrației publice centrale/locale, instituțiile și persoanele responsabile, conform domeniului de competență.

 

Entitățile, în adresa cărora a fost remisă petiția spre examinare, sunt în drept să verifice autenticitatea informației prezentate de petiționar şi, după caz, să solicite informații/date  suplimentare pentru oferirea răspunsului.

 

Rezultatele examinării petiției vor fi remise pe adresa electronică a solicitantului (în cazul petiției, depuse electronic) sau prin intermediul oficiului poștal, în termenii stabiliți de Codul administrativ nr.116/2018.

 

          Contacte ale Direcției petiții și relații cu cetățenii:

022-250-402, 022-250-383,  022-250-310, 022-250-297, 022-250-577, 022-250-300

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Fișierele trebuie să fie mai mici decât 10 MB.
Tipuri de fișiere permise: pdf.

Agenda publică

Martie 2024

L M M J V S D
 
 
 
 
1
 
2
 
3
 
4
 
5
 
6
 
7
 
8
 
9
 
10
 
11
 
12
 
13
 
14
 
15
 
16
 
17
 
18
 
19
 
20
 
21
 
22
 
23
 
24
 
25
 
26
 
27
 
28
 
29
 
30
 
31